Książka Andrzeja Kisielewskiego [...] jest ambitną próbą omówienia wzajemnych relacji sztuki i technicznych wytworów komunikacji marketingowej (marketing komercyjny, w szczególności reklama wizualna) w kulturze zachodniej XX wieku, w mniejszym stopniu po 2000 roku. Mając na względzie tę właśnie cezurę czasową, rok 2000, Autor podąża za tezami i częściowo za metodologią „zwrotu ikonicznego” i „zwrotu wizualnego”, zapoczątkowanego w latach 90. XX wieku przez Williama T.J. Mitchella i jego publikacje.
Z recenzji dr hab. Marii Gołębiewskiej, prof. IFiS PAN
Książka Andrzeja Kisielewskiego jest opracowaniem w pełni autorskim, prowokującym i zmuszającym do rewizji spetryfikowanych poglądów na temat wizualnej sfery naszej współczesności. Poglądy autora są konsekwentne, erudycyjnie i logicznie uzasadnione, wsparte dodatkowo elementami wyjaśniania funkcjonalno-genetycznego. Jestem przekonany, że wywoła szeroką debatę, z tego podstawowego powodu, iż stanowisko autora jest bezkompromisowe i odważne. Jest przy tym oryginalne w tym sensie, że nie ma natury komplikacji, ale reinterpretacji i dekonstrukcji wielu przyjętych szablonów myślenia.
Z recenzji prof. dr. hab. Wojciecha Burszty
Ta pozycja nie zawiera żadnych recenzji.
Zapraszamy do dodania pierwszej.