Ludzie lubią obrazy.... Studia o komercyjnej kulturze wizualnej i sztuce

Kategoria: Kulturoznawstwo

Autorzy: Andrzej Kisielewski

Rok wydania: 2021

Numer ISBN: 978-83-7431-711-5

Liczba stron: 344

Format: A5, oprawa miękka

Waga: 700 g

Wyświetlenia: 263

Cena:
26,00 zł
Dodaj do schowka

Opis książki

Książka Andrzeja Kisielewskiego [...] jest ambitną próbą omówienia wzajemnych relacji sztuki i technicznych wytworów komunikacji marketingowej (marketing komercyjny, w szczególności reklama wizualna) w kulturze zachodniej XX wieku, w mniejszym stopniu po 2000 roku. Mając na względzie tę właśnie cezurę czasową, rok 2000, Autor podąża za tezami i częściowo za metodologią „zwrotu ikonicznego” i „zwrotu wizualnego”, zapoczątkowanego w latach 90. XX wieku przez Williama T.J. Mitchella i jego publikacje.
Z recenzji dr hab. Marii Gołębiewskiej, prof. IFiS PAN

Książka Andrzeja Kisielewskiego jest opracowaniem w pełni autorskim, prowokującym i zmuszającym do rewizji spetryfikowanych poglądów na temat wizualnej sfery naszej współczesności. Poglądy autora są konsekwentne, erudycyjnie i logicznie uzasadnione, wsparte dodatkowo elementami wyjaśniania funkcjonalno-genetycznego. Jestem przekonany, że wywoła szeroką debatę, z tego podstawowego powodu, iż stanowisko autora jest bezkompromisowe i odważne. Jest przy tym oryginalne w tym sensie, że nie ma natury komplikacji, ale reinterpretacji i dekonstrukcji wielu przyjętych szablonów myślenia.
Z recenzji prof. dr. hab. Wojciecha Burszty

Recenzje i opinie

Dodaj opinię/recenzję

Ta pozycja nie zawiera żadnych recenzji.
Zapraszamy do dodania pierwszej.