Redaktorkom kolejnego tomu publikacji pod wspólnym tytułem Z problematyki kształcenia językowego przyświeca przekonanie, że spojrzenie na problematykę kształcenia językowego z różnych perspektyw jest konieczne i niesie wielorakie korzyści. Głównym przedmiotem naszego zainteresowania niezmiennie pozostaje język polski jako język ojczysty, stanowiący swoistą podstawę wszelkiej aktywności, w tym sprawności poznawczych. Wychodzimy jednak z założenia, że zwiększaniu efektywności kształcenia w zakresie języka ojczystego sprzyja wymiana myśli i doświadczeń między specjalistami koncentrującymi się na tym samym – kształceniu językowym – ale z różnych perspektyw: lingwistycznej, psycholingwistycznej, glottodydaktycznej, logopedycznej.
W tomie VIII kontynuujemy dotychczasowe obszary tematyczne, takie jak warsztat polonisty i glottodydaktyka czy uczący się o specjalnych potrzebach edukacyjnych, ale poszerzamy je o nowe zagadnienia. Nowością tego tomu są bloki poświęcone logopedycznym aspektom kształcenia językowego oraz językowi polskiemu poza granicami.
Ze Wstępu
Elżbiety Awramiuk i Urszuli Andrejewicz
Ta pozycja nie zawiera żadnych recenzji.
Zapraszamy do dodania pierwszej.